
Inicjatywa finansowana ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Szkolenia zostaną przeprowadzone w dniu 6 listopada 2025 r. w budynku przy ul. Żytniej 39, w salach 0.8A i 0.8B.
Szkolenia rozpoczną się o godz. 10.00
Zrealizowanych zostanie 6 szkoleń. Czas trwania każdego z nich to 1 h zegarowa, w tym jest 45 min interaktywnego szkolenia oraz 15 min na ew. pytania. Przewidziane są 10-minutowe przerwy między szkoleniami.
Szkolenia będą prowadzone w dwóch równoległych ścieżkach (równolegle w 2 odrębnych salach).
Pierwsza ścieżka obejmuje następujące, realizowane po sobie szkolenia / tematy (poniżej tytuły szkoleń):
- Zachowania niepożądane w uczelniach, czyli co?
- Rekomendacja: szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób studiujących i przygotowujących rozprawy doktorskie oraz pracujących (nauczycieli akademickich i NNA), ze szczególnym wskazaniem na osoby funkcyjne.
 
- Jak reagować na zachowania niepożądane?
- Rekomendacja: szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób studiujących i przygotowujących rozprawy doktorskie oraz pracujących (nauczycieli akademickich i NNA).
 
- Kary dyscyplinarne na uczelni – dla kogo i za co?
- Rekomendacja: szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób studiujących, przygotowujących rozprawy doktorskie oraz nauczycieli akademickich (odpowiedzialność dyscyplinarna nie dotyczy w uczelni innych pracowników).
 
Druga ścieżka obejmuje następujące, realizowane po sobie szkolenia / tematy (poniżej tytuły szkoleń):
- Po co uczelniom działania w obszarze równości i przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom?
- Rekomendacja: szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób studiujących, przygotowujących rozprawy doktorskie i pracujących (nauczycieli akademickich i NNA)
 
- Czym są działania strażnicze w uczelniach?
- Rekomendacja: szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób studiujących i przygotowujących rozprawy doktorskie, ze szczególnym wskazaniem na przedstawicieli samorządów studenckich i doktoranckich oraz osób członkowskich organizacji studenckich.
 
- Czy uczelnia ma interes we wspieraniu prawidłowej komunikacji i budowaniu bezpieczeństwa psychologicznego?
- Rekomendacja: szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób studiujących i przygotowujących rozprawy doktorskie oraz osób pracujących, ze szczególnym wskazaniem na przedstawicieli samorządów studenckich i doktoranckich.
 
Uczestnicy szkoleń otrzymają elektroniczne certyfikaty wydane przez organizatora.
Szkolenia poprowadzą:
- Dr Jan Gałkowski, socjolog i etyk, mediator przy SO w Rzeszowie, członek Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, członek Zarządu ASBiR, członek ENOHE, współautor Planu Równości Płci dla Uniwersytetu Rzeszowskiego na lata 2022-2024 i Rzecznik Akademicki UR w tych latach – tematy: 5 i 6.
- Artur Lesner, radca prawny, Rzecznik Równości Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie (AGH), współpracownik Zespołu ds. Planu Równości Płci AGH, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej ASBiR , członek European Network of Ombuds in Higher Education (ENOHE) – tematy: 2 i 4.
- Agnieszka Zatyka-Szlachcic, prawniczka, Rzeczniczka Praw Studenta AGH, mediatorka przy SO w Krakowie, członkini Zarządu ASBiR oraz członkini ENOHE – tematy: 1 i 3.
Tekst spisany z plakatu:
CO WOLNO NA UCZELNI WYŻSZEJ?
zachowania niepożądane i reagowanie
w sytuacji ich wystąpienia
zachowania niepożądane i reagowanie
w sytuacji ich wystąpienia
Szkolenia odbędą się
6 LISTOPADA 2025 R.
w budynku przy ul. Żytniej 39
O GODZ. 10.00
W SALACH 0.8A I 0.8B
6 LISTOPADA 2025 R.
w budynku przy ul. Żytniej 39
O GODZ. 10.00
W SALACH 0.8A I 0.8B
będą prowadzone w dwóch równoległych
ścieżkach (równolegle w 2 odrębnych salach)
ścieżkach (równolegle w 2 odrębnych salach)
ZAKRES TEMATYCZNY
ŚCIEŻKA I:
• Zachowania niepożądane w uczelniach, czyli co?
• Jak reagować na zachowania niepożądane?
• Kary dyscyplinarne na uczelni – dla kogo i za co?
• Zachowania niepożądane w uczelniach, czyli co?
• Jak reagować na zachowania niepożądane?
• Kary dyscyplinarne na uczelni – dla kogo i za co?
ŚCIEŻKA II:
• Po co uczelniom działania w obszarze równości
i przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom?
• Czym są działania strażnicze w uczelniach?
• Czy uczelnia ma interes we wspieraniu prawidłowej komunikacji
i budowaniu bezpieczeństwa psychologicznego?
• Po co uczelniom działania w obszarze równości
i przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom?
• Czym są działania strażnicze w uczelniach?
• Czy uczelnia ma interes we wspieraniu prawidłowej komunikacji
i budowaniu bezpieczeństwa psychologicznego?
Inicjatywa finansowana ze środków
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 	Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
						 
						